Lidl a făcut anunțul: mii de români, vizați direct. Surpriză de proporții în plină criză
Lidl are în prezent în România peste 260 de magazine și continuă creșterea și în anul financiar 2019-2020, pentru care raportează o cifră de afaceri de peste 10 miliarde de lei. Discounterul german anunță că va deveni cel mai mare retailer de pe piață, depășind Carrefour, dar și Kaufland, companie care face parte tot din grupul Schwarz.
Lidl a înregistrat în anul financiar 2019-2020 o creștere de 28% față de perioada 2018-2019, raportând o cifră de afaceri de peste 10 miliarde de lei. În acest timp, discounterul german a deschis 21 de magazine, a mutat cinci magazine și a demolat și reconstruit alte două, pentru a spori eficiența energetică și termică.
„Dacă reușim ceea ce am făcut în ultimii 3-4 ani, când am crescut de 3-4 ori mai puternic decât media de piață și dacă analizăm primele luni de zile, perioada martie-iulie a acestui an, vedem un trend asemănător pentru noi. Din acest punct de vedere, suntem încrezători că putem să urcăm anul acesta pe primul loc, însă acesta nu este un scop în sine. Pentru anul acesta am prevăzut minimum 15 magazine, însă sunt foarte încrezător că vom depăși 20 de deschideri, dar depindem de autorizațiile de construcție”, a explicat Frank Wagner, CEO Lidl România.
Succesul retailerului crește cererea de forță de muncă: 2000 de români vor fi angajați
În prezent, Lidl are peste 8.500 de angajați, dintre care 2.000 au fost angajați doar în anul financiar 2018-2019. Dacă deschiderea celor 20 de magazine va avea loc așa cum este așteptat, folosindu-se de bugetul de investiții în valoare de 1 miliard de lei, Lidl va angaja între 1.500 și 2.000 de oameni noi până în februarie 2021, când se încheie anul financiar, conform wall-street.ro.
„Rata de șomaj a crescut comparativ cu anul trecut. Asta înseamnă că lupta cu competitorii nu mai este atât de acerbă ca anul trecut. Pentru noi, însă, nu s-a schimbat cu nimic procesul de recrutare, dar pentru competitori poate va fi mai ușor”, a explicat Wagner.
“Online-ul nu este încă prioritar pentru noi”
În timp ce Carrefour, Kaufland, Penny, Auchan și Profi livrează la domiciliu cumpărăturile realizate online, Lidl a rămas singurul mare retailer care nu livrează, iar acest lucru nu-l împiedică să ajungă în topul retailerilor.
Pentru Lidl, dezvoltarea unui magazin online nu este o prioritate, în ciuda pandemiei care a crescut apetitul românilor pentru cumpărături la distanță.
„Ne uităm atent la ce face competiția în România, dar și la alte țări care implementează mai devreme multe lucruri. Însă, nu am găsit până acum un business sustenabil pe partea de online. Pentru noi este extrem de important să asigurăm calitatea până la clientul final. Cifrele de afaceri în online sunt în creștere, dar sunt mici, comparativ cu partea de offline. Ne concentrăm foarte mult pe partea de offline, mai avem mult loc de dezvoltare aici, dar nu neglijăm online-ul. Online-ul nu este, însă, prioritar pentru noi”, explică Frank Wagner.
În magazine se remarcă însă că frecvența vizitelor clienților a scăzut, iar valoarea unui coș de cumpărături a crescut.